چطور باید شیره درختان، چسب یا قیر را از روی ماشین پاک کنیم؟



چطور باید شیره درختان، چسب یا قیر را از روی ماشین پاک کنیم؟



همواره به تمیز بودن ماشین اهمیت  دهیم و ریختن قطرات صمغ ، قیر ، چسب  و... روی رنگ و شیشه ماشین برایم خیلی آزاردهنده است.  اما زمانی که  دور ماشین  را ردیفی از درختان کاج احاطه کرده  یا در جای نامناسبی  خودرو را پارک کردین   باید هر هفته در کارواش از شر این  لکه ها و کثیفی ها خلاص شویم.


صمغ ،قیر و چسب  بلافاصله به رنگ ماشین صدمه نمیزند، ولی نباید آن را نادیده گرفت. بعد از گذشت مدتی، این مواد چسبنده جذب رنگ شده و باعث ایجاد لکه و کمرنگ شدن  لایه محافظ رنگ ماشین(کلر) می شود.

به گفته یکی  از مهندس های رنگ  در شرکت خودرو سازی نیسان،چون مقدار چسبندگی صمغ، چسب یا قیر فرق میکند، به سختی می توان در مورد تاثیرات ان در کوتاه مدت اظهار نظر کرد؛ اما کاملا مشخص است که اگر ماده ایی چسبنده برای مدتی روی بدنه باقی بماند وبرای پاک کردن ان اقدامی نشود، به رنگ ماشین صدمه خواهد زد.  او می گوید: اگر ماده ایی چسبنده روی لایه براق ماشین(کلر) ریخته باشد باید برای پاک کردن ان به یک برنامه زمانی عمل کرد. این که چه وقت باید اقدام کرد را کسی نمی تواند پیش بینی کند، ولی هرچه زودتر بهتر ،توجه داشته باشید در هوای گرم، اثر تخریبی  سریعتر اشکار می شود .



 پاک کردن برچسب،قیر،چسب ،شیره و صمغ درختان از روی بدنه خودرو



   لوازم مورد نیاز برای پاک کردن صمغ ، شیره درختان، چسب یا قیر







مراحل شروع عملیات


  •  ماشین را بشویید و خشک کنید؛ در واقع سطحی که میخواهید روی آن عملیات لکه برداری را انجام دهید  باید تمیز باشد.
  •  محلی که صمغ،چسب، برچسب یا قیر  روی آن اثر سو گذاشته است را پیدا کنید وچند بار بر روی  محل آسیب دیده از اسپری پاک کننده برچسبDG یا اینتکس intex استفاده کنید.
  •  یک تا دو دقیقه به آن فرصت دهید تا محلول به چسب ها نفوذ کند سپس دستمالی نرم  را به کمی الکل سفید صنعتی آغشته کنید و سعی به تمیز کردن آن سطح که حالا نرم تر شده است بپردازید.دستمال را تا زمانی که صمغ یا قیر پاک شود روی محل بکشید. صمغ برخی از درختان یا قیر ها بسیار سخت ترند و برای پاک کردن آنها باید چند بار مراحل قبل را تکرار کنید.





اگر اثرات چسب یا قیر  هنوز باقی مانده، با کمک انگشتان خود و مقداری پنبه را با کمی روغن نباتی آغشته کنید، روی آن قسمتی  از بدنه ماشین که قیر یا چسب ریخته بکشید. شاید باورتان نشود  ولی می توانید آن را بردارید.




وقتی صمغ ،چسب یا قیر از روی بدنه پاک شد، مقداری واکس یا پولیش  سبک روی آن قسمت اسپری کنید و بعد با یک دستمال بسیار نرم محل را پاک کنید؛ کار شما  مانند یک حرفه ایی به اتمام رسید .

چگونه صمغ درخت یا چسب  را از شیشه خودرو پاک کنیم؟





اگر  شیره درخت یا چسب هنوز تازه  و خشک نشده است، از برف پاک کن ها برای پاک کردن آن استفاده نکنید، چون نتیجه این کار جلوی دید شما را به طور کامل می گیرد.با انجام مراحلی که در بالا ذکر شد می توانید چسب سا قیر  را از روی شیشه ها پاک کنید.ولی در آخرین مرحله به جای واکس از شیشه شوی استفاده کنید.

یک روش مناسب دیگر برای پاک کردن صمغ از روی شیشه، استفاده از تیغه کاتر کاغذ است. این روش سریع و آسان است ولی برای پاک کردن صمغ خشک شده استفاده می شود. استفاده از این روش برای جدا کردن برچسب از روی شیشه هم کاربرد دارد.





لوگو تلگرام   مقالات آموزشی بیشتر در کانال تلگرام کاریز شاپ



آپارات        کانال ویدیویی کاریز شاپ در آپارات 




فروش و پخش به صورت اینترنتی در karizshop.com 
تماس تلگرام: 09197635038  
کانال تلگرام:@krzshop
http://www.telegram.me/krzshop
تماس:02184267104

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.