چسب پی وی سی تونیکس PVC TONIX

 اتصال لوله pvc-u  (پی وی سی فشار قوی) با چسب تونیکس 

لولهpvc-u  (پی وی سی فشار قوی)  بهتر است قبل از نصب ،پخ زده شوند. توصیه می گردد چسب را از تولید کنندگان معتبر تهیه نمایید زیرا ترکیبات و  فرمولاسیون آن چسب باید به صورت استاندارد  و با رعایت  استاندارد های  ملی و بین المللی  تولید شده باشد. در زمان مصرف چسب های تونیکسTONIX باید به تاریخ مصرف آنها نیز دقت شود.

استاندارد ISIRI 2002 , BS-4346 ,ASTM D2564 , DIN1970   و استاندارد تحقیقات صنعتی ایران در چسب های  pvcمعتبر رعایت می شوند. چسب مخصوص پی وی سی نسبت به دما حساس بوده و در سرما و گرمای شدید، تغییر حالت می دهند. لذا از این چسب ، نباید در دمای زیر صفر یا بالاتر از 48 درجه سانتی گراد استفاده نمود.

از رقیق کردن چسب  توسط حلال خودداری  نمایید مگر آنکه تولید کننده چسب پی وی سی، به همراه چسب حلال ارائه کرده باشد. چسب pvc  تونیکس قبل از استفاده به خوبی به هم زده و مخلوط شود.

 قبل از چسب زدن لوله پلیکا، حتما هر دو بخش لوله را با پارچه تمیز و خشک کنید. این سطوح نباید چرب باشند.از به کار بردن مقدار اضافه چسب در محل اتصال خودداری نمایید،چسب را به وسیله قلم مویی مناسب تمیز و خشک در جهت طول لوله پی وی سی بر روی آن بزنید.

جهت جلوگیری از جمع شدن چسب و ایجاد حباب،بهتر است جهت حرکت قلم مویی در محور طولی لوله باشد.در قسمت فیتینگ پوشش چسب نازک ولی سطح خارجی انتهای لوله باید مقدار بیشتری چسب استفاده گردد.سایز انتخاب شده قلم مویی در راحتی و کیفیت کار موثر است. به عنوان نمونه برای اتصالاتی با سایز بزرگتر از  75 mm ، قلم مویی با پهنای 25میلی لیتر بهترین گزینه است.جهت جلوگیری از خشک شدن چسب و برای سرعت بخشیدن به کار برای سایز های لوله بالای  110میلی متر،بهتر است دو نفر کار چسب زنی را انجام دهند.

 

چسب لوله تونیکس پی وی سی pvc

 

 

بلافاصله پس از آن چسبهای اضافه را با کاغذ تمیز کنید .بلافاصله پس از جفت کردن لوله pvc (اتصال ) نباید هیچگونه تکان ، کشش و یا فشار زائد به آن وارد شود چون چسب کاملاً خشک نشده است .گازهای متصاعد شده از چسب باید برطرف گردد. این کار باید حداقل 4تا 5 ساعت به طول انجامد . کلیه شیرها و شیرهای هوا را جهت تخلیه بهتر  بخارهای چسب در حال خشک شدن باز بگذارید .ترکیبات چسب باید با حل نمودن لایه ای از دو سطح محل اتصال ، سطوح را به یکدیگر جوش داده و به صورت یک قطعه در آورد و حالت جوش پلیمری حتما به وجود آید.زمان لازم برای اعمال فشار داخل لوله پس از چسباندن  معمولاً 24 ساعت است . این زمان به نوع چسب بستگی دارد که توسط سازنده چسب ارائه می شود .در صورت بروز نشتی در محل اتصال ، از چسب زدن دوباره خودداری کرده و تعمیر خط را با استفاده از بوشن اورینگی انجام دهید .






لوگو تلگرام   مقالات آموزشی بیشتر در کانال تلگرام کاریز شاپ



آپارات        کانال ویدیویی کاریز شاپ در آپارات 




لوگو تلگرام   مقالات آموزشی بیشتر در کانال تلگرام کاریز شاپ



آپارات        کانال ویدیویی کاریز شاپ در آپارات 




فروش و پخش به صورت اینترنتی در karizshop.com 
تماس تلگرام: 09197635038  
کانال تلگرام:@krzshop
http://www.telegram.me/krzshop
تماس:02184267104


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.